Mersin-Tarsus otoyolu geçiş ücretleri TBMM gündemi

Tarih: 16 Şubat 2025 Pazar 18:56

Mersin Milletvekili Talat Dinçer, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na yönelttiği yazılı soru önergesinde, Mersin-Tarsus Otoyolu’ndaki gişe ücretlerinin bölge halkı ve çalışanlar üzerinde yarattığı ekonomik baskıyı ve trafik sorunlarını gündeme getirdi.

Mersin Milletvekili Talat Dinçer, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na yönelttiği yazılı soru önergesinde, Mersin-Tarsus Otoyolu’ndaki gişe ücretlerinin bölge halkı ve çalışanlar üzerinde yarattığı ekonomik baskıyı ve trafik sorunlarını gündeme getirdi. Dinçer, özellikle Tarsus Üniversitesi, Serbest Bölge, Liman, Organize Sanayi Bölgesi (OSB) ve Mersin Havalimanı’nda çalışanların her gün katlanmak zorunda kaldığı yüksek ücretlerin dar gelirli çalışanlar için büyük bir maddi yük teşkil ettiğini vurguladı.

Dinçer’in aktardığı verilere göre; sanayi bölgesinin büyük bir kısmının Tarsus tarafında yoğunlaşması nedeniyle sanayi çalışanları, havalimanı personeli ve diğer vatandaşların her gün Mersin ile Tarsus arasında seyahat etmekte ve otoyolu kullanmak zorunda kaldığı belirtildi. Ancak mevcut durumda, küçük araçlar için 36 TL, büyük araçlar için 82 TL gibi yüksek geçiş ücretlerinin vatandaşların sırtına ek bir maddi yük getirdiği ifade edildi. Ayrıca günlük gidiş-geliş yapan vatandaşların küçük araçlar için 72 TL, büyük araçlar için 164 TL ödeme yapmak zorunda kalmasının, özellikle dar gelirli çalışanlar için ciddi bir maddi külfet oluşturduğu vurgulandı.

Gişelerin Tarsus çıkışına taşınmasının halkın ekonomik yükünü hafifletecek önemli bir adım olacağını belirten Dinçer, “Mersin’den Tarsus’a her gün gidiş-geliş yapan vatandaşlar, bu düzenleme sayesinde maddi açıdan rahatlayacaklardır. Yeni gişe düzenlemesiyle, yüksek geçiş ücretlerinden kaynaklanan mağduriyetlerin önüne geçilecek ve vatandaşların günlük ulaşım giderleri önemli ölçüde azalacaktır” dedi.

D-400 KARAYOLU TRAFİK YOĞUNLUĞU AZALACAK

Ayrıca gişelerin Tarsus çıkışına taşınmasının bir diğer etkisine değinen Dinçer, “D-400 karayolu üzerindeki trafik yoğunluğunun azalması beklenmektedir. Şu anki durumda, yüksek geçiş ücretlerinden kaçınan vatandaşlar D-400 yolunu tercih etmekte ve bu da bölgede yoğun trafiğe sebep olmaktadır. Gişelerin Tarsus çıkışına taşınmasıyla birlikte otoyol kullanımı artacak ve D-400 karayolundaki trafik yükü önemli ölçüde azalacaktır” ifadelerini kullandı.

Bu çerçevede, Mersin Milletvekili Talat Dinçer, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Abdulkadir Uraloğlu’na yazılı olarak yanıtlanması talebiyle şu soruları yöneltti:
1-Sanayi bölgesindeki vatandaşlar ve işçiler, her gün geçiş ücreti ödemek zorunda kalırken, bakanlık olarak bu kişilerin maddi yükünü hafifletmek için ne gibi adımlar atmayı planlıyorsunuz?

2-Vatandaşların işlerine giderken günlük 50 km minimum yol yaparken yakıt maliyetlerinin yüksek olması ekonomilerini zorlarken bir de yol ücreti eklenmesi ciddi anlamda ekonomik sorun yaratmakta bu mağduriyeti nasıl gidermeyi düşünüyorsunuz?

3-Bakanlık olarak, halkın ulaşım için her gün yol ücreti ödemesi hakkın da somut adımlar atarak gişeleri Tarsus çıkışına taşımayı düşünüyor musunuz?

 


Etiket: mersin, talatdinçer,


Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

 
 
 
  GÜNCEL
 
 
  HAVA DURUMU
 
 
 
  FACEBOOK
 


 
 
 


 
 
 

 

Mersin Post | Siteden yararlanırken yayın politikamızı okumanızı tavsiye ederiz. mersinpost.com.tr © Copyright 2025 Tüm hakları saklıdır.
İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz. Mersin Post basın ve yayın meslek ilkelerine uyar.

URA MEDYA