Mersin’de Silifke Belediyesi ile Tapu Müdürlüğü arasında emlak rayiç değerlerinin elektronik ortamdan alınmasına ilişkin protokol imzalandı.
Silifke Belediyesi ile Silifke Tapu Müdürlüğü arasında vatandaşların tapu ve kadastro işlemlerinin kolaylaştırılması amacıyla protokol imzalandı. Protokole; Silifke Belediye Başkanı Dr. Mustafa Turgut ve İlçe Tapu Müdürü Sıddık Özel
imza attı.
Tapu Müdürlüğü belediyeye borcu olmayan kişilerin emlak rayiç değerlerini artık elektronik ortamda alabilecek. Böylece emlak rayiç değerlerini öğrenmek için vatandaşların belediyeye gitmesine gerek kalmayacak.
Protokolün kapsamını; Tapu Müdürlüğü tarafından işlem yapılan taşınmazların 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu kapsamında cari yıla ait emlak beyan değerlerinin belediye başkanlığınca güvenli elektronik ortamda Tapu Müdürlüğü ile paylaşılması oluşturuyor.
HIZLI, VERİMLİ VE ETKİN BİR ÇALIŞMA OLDU
Yapılan protokolle, tapu müdürlükleri ve belediye birimlerindeki işlem yoğunluğunu azaltmak, işlem süreçlerini kısaltarak verimliliği artırmak ve sürekli kılmak, tapu ve belediye hizmetlerinin etkin, hızlı ve güvenli sunulması hedefleniyor. Artık bundan sonra elektronik ortamda yapılabilecek işlemlerle personelin iş yükü azaltılarak, çalışan ve vatandaş memnuniyeti sağlanacak. Böylece tapu işlemlerinde tapu harcına esas olmak üzere talep edilen emlak beyan değerinin ilgililerince elde alınarak ibraz edilmesindeki zaman kaybı ortadan kaldırılarak, bu belgenin güvenli elektronik ortamdan temin edilmesi sağlanacak.
|