Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin, geleceğin bilim insanlarını yetiştirmek amacıyla hizmete açtığı Kadın ve Çocuk Bilim Atölyeleri; çocukların ve gençlerin, hayallerine ulaşmak için bilimi kullanarak hem eğlenmesini, hem de öğrenmesini sağlamaya devam ediyor.
Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin, geleceğin bilim insanlarını yetiştirmek amacıyla hizmete açtığı Kadın ve Çocuk Bilim Atölyeleri; çocukların ve gençlerin, hayallerine ulaşmak için bilimi kullanarak hem eğlenmesini, hem de öğrenmesini sağlamaya devam ediyor. Büyükşehir Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanlığı bünyesinde hizmet veren Mezitli Kadın ve Çocuk Bilim Atölyesi’nde robotik kodlama, 3 boyutlu tasarım, oyun geliştirme gibi dersler alan çocuklar ve gençler, bilimin ve hayal kurmanın sınırı olmadığını en eğlenceli şekilde gösteriyor.
KÖKBUDAK: ÇOCUKLAR BURADA TEKNOLOJİ TÜKETMİYOR, TEKNOLOJİ ÜRETİYOR
Mezitli Kadın ve Çocuk Bilim Atölyesi öğretmenlerinden Erol Kökbudak; atölyede 7-17 yaş arası öğrenciler ile annelerine ve üniversite öğrencilerine robotik kodlama, 3 boyutlu tasarım, oyun geliştirme dersleri verdiklerini belirtti. Aynı zamanda, çocukların atölyede proje geliştirmelerine yardımcı olduklarını da aktaran Kökbudak, “Annelere de çocuklarla evde beraber ilerleyebilmeleri için robotik kodlama, 3 boyutlu tasarım, oyun geliştirme derslerimiz var. Çocuklarla beraber ilerlediğimiz için, evde de proje tasarlayıp geliştirebiliyorlar” dedi. Çocukların atölyeyi ve çalışmaları çok sevdiklerini söyleyen Kökbudak, “Çocuklar zaten teknoloji çağında doğdukları için, teknolojiye odaklılar. Biz burada teknolojiyi tüketmeye değil, üretmeye çalışıyoruz. Çocuklar artık oyun oynamıyor, oyun üretiyorlar ve kendi oyunlarını geliştirip arkadaşlarıyla paylaşabiliyorlar. Aynı zamanda bunu anneleri ve babalarıyla da yapabiliyorlar. Biz zaten çocuklara en başta bu eğitimi veriyor; gerisini onların hayal gücüne bırakıyoruz” ifadelerine yer verdi.
ÇOCUKLARIN HAYALLERİNE KOŞMASI İÇİN DOĞRU ADRES: BİLİM ATÖLYESİ
Atölye’ye geçtiğimiz kış mevsiminden itibaren düzenli olarak gelen 9 yaşındaki Oğuz Kaan Budak, gerçekleştirdikleri çalışmaları anlatarak, “Programlardan kod yazdık ve aynı zamanda devre tasarladık. Buradaki arkadaşlarımla zekâ oyunu oynuyor ve eğleniyoruz” dedi. İleride Yazılım Mühendisi olmak istediğini aktaran Budak, “Burası benim hayallerim için çok yardımcı olacak” diye konuştu. 9 yaşındaki Mehmet Aslan Köstel ise atölyede kodlama ve tasarım gibi uygulamalar yaptıklarını söyleyerek, “Ben de büyüyünce Yazılım Mühendisi olmak istiyorum” dedi.
‘BURADA HAYAL GÜCÜMÜZE BAĞLI PROJELER ÜRETİYORUZ’
Lise öğrencisi Tuğba Fatma Benzer, Mezitli Kadın ve Çocuk Bilim Atölyesi’ni Büyükşehir Belediyesi’nin sayfasından gördüğünü ve kayıt yaptırdığını belirterek, “Burada verilen oyun tasarımı, 3D tasarımı gibi dersler ilgimi çekti. Bu yüzden de öğrenmek için buraya geldim. Burada bilgisayarlardan 3D tasarım yapmayı öğreniyoruz, yazıcılarımızdan tasarımlar alıyoruz” dedi. Mezitli Kadın ve Çocuk Bilim Atölyesi’nde yarışmaların yanı sıra, birçok farklı etkinlik de olduğundan söz eden Benzer, “Bilmediğim birçok şeyi burada öğrendim. Hayatıma çok şey katıyor. Hocalarımızla da çok iyi anlaşıyoruz. Bize eğitim verildikten sonra, tamamen bizim hayal gücümüze bağlı olarak projeler üretiyoruz” diye konuştu.
‘MERSİN’DE BİR BELEDİYENİN BU ŞEKİLDE BİR ATÖLYESİNİN OLMASI BENİM ÇOK HOŞUMA GİDİYOR’
Lise öğrencisi Kerem Aydınoğlu da Mezitli Kadın ve Çocuk Bilim Atölyesi’ne yaklaşık 1 yıldır geldiğini belirterek, “Ortaokulda hocam, bilgisayar derslerinde çok iyi olduğumu söylerdi. Sonrasında kendimi geliştirdim ve atölyeye katılmaya karar verdim. Burada çeşitli yarışmalar yapmaya başladık. O şekilde kendimi ilerlettim” ifadelerine yer verdi. Yarışmalarda dereceye girdiklerini ve aldıkları derecelerin kendilerini daha da motive ettiğini sözlerine ekleyen Aydınoğlu, ileride Mekotronik Mühendisliği okumak istediğini kaydederek, “Burası, kendimi geliştirme ya da malzeme eksiği konusunda çok fazla yardımcı olabiliyor. Mersin’de belediyenin bu şekilde bir atölyesinin olması benim çok hoşuma gidiyor” dedi.
|