Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Daire Başkanlığı bünyesinde hizmet veren Kaşlı Geçici Hayvan Bakımevi ve Rehabilitasyon Merkezi, 3 yılda 126 bin 728 talebe yanıt vererek, binlerce patili dostun yaşamına dokundu.
Mersin’de yaşayan patili dostların 2. yuvası olan Mersin Büyükşehir Belediyesi Kaşlı Geçici Hayvan Bakımevi ve Rehabilitasyon Merkezi, 3 yılda 126 bin 728 talebe yanıt verdi.2020 yılında Çağrı Merkezi’nin yeniden yapılandırılması ve Teksin uygulamasının hayata geçirilmesi ile birlikte sokak canlıları ile ilgili ihbar, talep, dilek ve önerilerdaha düzenli bir şekilde alınmaya başladı. Bu durum hem ihbar sayısında, hem de müdahale edilen patili dost sayısında artış olmasını sağladı.
Genişletilen araç filosu ileMersin’in dört bir yanından gelen ihbarlara yanıt veren Tarımsal Hizmetler Daire Başkanlığıbünyesinde hizmet veren Bakımevi ekibi, sabahın erken saatlerinde patili dostlar için çalışmalara başlıyor. Gün boyu sahada olan ekipler, gelen ihbarlara aciliyet durumuna göre gidiyor. Ekiplere ihbarlar;trafik kazalı hayvan, hasta hayvan,kısırlaştırma, bakıma muhtaç hayvan, ölü hayvan toplama, kedi evi talepleri ve şikayetleri, vatandaş önerileri ilebilgi-talep değerlendirme şeklinde düşüyor.
PATİLİ DOSTLAR, SON TEKNOLOJİK EKİPMANLARLA MUAYENE EDİLİYORLAR
İhbarı yapan vatandaşlarla birebir iletişime geçen ekipler, hayvanın konumu ve durumu hakkında bilgi alıyor. İlk müdahalesi sahada yapılarak alınan patili dostlar, daha sonra Bakımevi’ne getiriliyor. Saha ekibi, patili dostları Bakımevi’nin uzman personeline emanet ederek, tedavisinin sürmesini sağlıyor. Röntgen, ultrason, kan sayım ve biyokimyasal test cihazı, hızlı test kitleri, mikroskop, kuvöz gibi son teknoloji cihazlarla çalışan ekipler, Bakımevi’ne getirilen patili dostun hastalığına göre tedavi uyguluyor. Patili dostlar her detayın düşünüldüğü ve her türlü tedavi olanağının olduğu Bakımevi’nde,ilgiyle ve sevgiyle bakılarak tedavi ediliyor.
“SON 3,5 YIL İÇİNDE TOPLAM 126 BİN 728 TALEBE YANIT VERDİK”
Evcil ve Sahipsiz Hayvanlar Şube Müdürlüğü’nde Çözüm Uzmanı olarak çalışan Çağdaş Ayhan, alınan ihbarların işleyiş sürecini anlattı.Teksin’den gelen ihbarları konu başlıklarına göre ayırarak sahadaki ilgili personele ilettiklerini söyleyen Ayhan, Alo 185 üzerinden aldıkları ihbar sayısını paylaşarak,“Alo 185 Çağrı Merkezi,Bakımevi ile alakalı ilk talebini bizlere 8 Haziran 2020 tarihinde attı. Bu tarihten itibaren 126 bin 728 talebe yanıt verdik. Günlük ortalama talep sayımız ise 110-125arasında değişiyor” dedi.
|