Mobilyada ABD’ye yapılan ABD’ye ihracat yüzde 112 oranında artarak 2,7 milyon dolar oldu.
Akdeniz Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği (AKAMİB), mart ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 67 artışla 82,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Birliğin en fazla ihracat yaptığı ülkelerden Irak’a ihracat yüzde 200’e yakın artışla 16 milyon dolara ulaşırken, mobilyada hedef pazar ABD’ye ihracat yüzde 112 oranında artarak 2,7 milyon dolar oldu. Birlik ihracatından yüzde 57 ile en fazla payı alan mobilya ihracatı yüzde 69 artışla 47 milyon dolar olurken, pandeminin başladığı dönemde bile ihracat artışını sürdüren orman tali ürünleri sektörü yüzde 106 artışla 7,75 milyon dolar seviyesine geldi.
Irak, Fransa ve ABD’ye artış yüzde 100’ün üzerinde
Mart ayında en fazla ihracat Irak’a yapılırken, ikinci sırada yüzde 67 artışla 6,7 milyon dolar ihracat yapılan Almanya yer aldı. Almanya’yı yüzde 46,3 artışla 6 milyon dolar ihracat gerçekleştirilen İsrail takip etti. En fazla ihracat artışı yüzde 800bin artışla 2,5 milyon dolar ihracat gerçekleştirilen Arnavutluk’a olurken, Fransa’ya yüzde 168 artışla 3,7 milyon dolar, mobilyada hedef pazar ABD’ye ise yüzde 112 artışla 2,7 milyon dolar ihracat yapıldı.
İhracat tabana yayılıyor
İhracat rakamlarındaki artış oranını değerlendiren AKAMİB Başkanı Onur Kılıçer, “Geçen yıl mart ayı koronavirüs nedeniyle ülkelerin kapanmaya başladığı bir dönemdi ve birlik ihracatımız yüzde 22 gerilemişti. Bu yıl Mart ayındaki yüzde 67’lik artışla işlerin iyi gittiğini ifade edebiliriz” dedi. Daha fazla ihracat yapmak ve sürdürülebilir büyüme için ihracatı tabana yaymak gerektiğini belirten Başkan Kılıçer, “Sadece belli şehirler ve belli sektörler değil, topyekün bir artışın ülkemiz ekonomisine, istihdama katkısının bilinciyle hareket ediyoruz. Mart ayında birliğimizin bölgesindeki Kayseri ilimizin ihracatını yüzde 63, Adana’nın yüzde 90, Mersin’in ise yüzde 108 artırmış olması çok sevindirici. Birliğimizin ve bölgemizin lokomotifi mobilya sektörünün yanında kağıt, karton ve matbu yayınlar sektöründeki yüzde 62, keresteler, sandık, kafes ve palet sektöründeki yüzde 53 ve orman tali ürünleri sektöründeki yüzde 106 oranındaki artışlar bölgemizin sahip olduğu potansiyeli gösteriyor” şeklinde konuştu.
|