|
E-Nüfus Çalışanları Sendikası Genel Başkanı Ali Kart, 9 yıl önce başlatılan yeni çipli kimliğe geçiş çalışmalarının bugün 85 milyona ulaştığını dile getirerek bu geçiş sürecinde yoğun günler geçiren nüfus çalışanlarının ödülü hak ettiğini bu nedenle kuruma yeni memur alınmasını talep ettiklerini söyledi.
E-Nüfus Çalışanları Sendikası Genel Başkanı Ali Kart, yaklaşık 9 yıldır nüfus çalışanlarının omzunda ağır bir yükle mesaisini aksatmadan çalıştıklarını söyledi. Genel Başkan Kart, yaşanan süreçle ilgili yaptığı yazılı açıklamada, “01.01.2017 yılında başlayan yeni çipli kimliğe geçiş 85 Milyona ulaştı. Geriye kalan az sayıda eski kimliğin önemli bir bölümü 15 yaş altında olan, doğumdan alınan kimliklerden oluşmakta, geri kalanı ise ileri yaş guruplarına aittir. İl bazında yüzde 100 yeni çipli kimliğe geçen Ardahan ve Kars illeri olmuştur” dedi.
Genel Başkan kart, yeni çipli kimliğe geçiş sürecinde yoğun günler geçiren nüfus çalışanlarının ödülü hak ettiğini ifade ettiği açıklamasında, “Nüfus Müdürlüklerinin ihtiyaçları için destek bekliyoruz. Bunların başında kurumumuza en az 4000 yeni memur alınması, bu olmuyor ise yoğunluğu az olan kurumlardan personel aktarılmasını talep ediyoruz. Ehliyeti kimliğe tanımlama işleminin e-Devlet üzerinden yapılması, ayrıca gelişen dijital teknoloji AI-yapay zeka ile üzerinden oynanmış fotoğraflarla sahtecilik girişimleri artmakta olup, buna karşı önlemler alınmasını bekliyoruz” görüşlerine yer verdi.
|